Onze locatie

De Meent biedt wonen, zorg en welzijns faciliteiten.

Bereikbaarheid De Meent
De locatie is 24 uur per dag bereikbaar via het telefoonnummer
(0318) 58 44 44. Als u belt volgt er een keuzemenu:

  • kies 1: voor woningen en afdelingen
  • kies 2: voor het WelzijnsPalet
  • kies 3: voor het medisch secretariaat van Charim Vitaal
  • kies 4: voor Charim klantenservice
  • kies 5: voor een medewerker van het centrale plein; zij helpen u verder als u geen keuze heeft kunnen maken uit bovenstaande mogelijkheden
       

De hoofdingang is open van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 19.00 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 tot 19.00 uur. Buiten deze openingstijden kunt u bij de hoofdingang aanbellen middels een intercom op de paal rechts van de deuren. De zorgmedewerker doet dan de deur voor u open. Indien u buiten de openingstijden veel gebruik maakt van de hoofdingang, kunt u na betaling van een borgsom een elektronische sleutel van de hoofdingang ontvangen. Informatie hierover kunt u bij het centrale plein opvragen.

Wasservice
Wij zorgen voor het wassen, drogen en strijken van beddengoed, handdoeken en washandjes. Voor het wassen, drogen, strijken of stomen van uw eigen kleding (ondergoed en bovenkleding) bent u zelf verantwoordelijk en dit is voor uw eigen rekening. U kunt uw wasgoed zelf verzorgen, of gebruikmaken van de wasservice. De wasservice kan uw kleding wassen, drogen, strijken, stomen of chemisch reinigen. Maakt u gebruik van de wasservice, dan moeten uw kledingstukken voorzien zijn van persoonlijke naamlabels. U kunt hiervoor uw kledingstukken inleveren bij de linnenkamer. De medewerker linnenkamer verzorgt de naamlabels. De kosten hiervoor zijn voor uw rekening.

Internet
Na de revitalisering van De Meent zal overal in het gebouw gratis WiFi beschikbaar zijn. Cliënten kunnen hierdoor gemakkelijk gebruik maken van internet en apps. Hun leefwereld wordt hiermee verruimd. Ook is een goede wifi voorziening noodzakelijk voor de toekomstige domotica-ondersteuning. Door middel van domotica worden de kwaliteit van leven, de cliëntveiligheid en de zelfredzaamheid van cliënten verhoogd. Het welzijn van de cliënten wordt hierbij als doel gesteld.

Alarmering
De kamers hebben een aansluiting op het alarmomroepsysteem zodat u, in geval van nood, altijd hulp kunt vragen. Mocht u ook een halszender nodig hebben, dan krijgt u die ook.

Winkelvoorziening
Op het centrale plein kunt u diverse boodschappen doen. Naast fruit en drankjes vindt u er onder andere koekjes, drogisterijartikelen, kaarten en postzegels. Net buiten De Meent ligt winkelcentrum Allererf op loopafstand (ca. 5 minuten).

Schoonheids- en welzijnsvoorzieningen
Kapsalon
De kapsalon bevindt zich op de begane grond. Deze is geopend op dinsdag en donderdag. Via uw EVV kunt u een afspraak maken voor een behandeling. De kosten worden bij u in rekening gebracht.

Pedicure
Via uw EVV kunt u de pedicure inschakelen. Heeft u een medische indicatie voor een voetbehandeling, dan wordt de behandeling vergoed. Heeft u geen medische indicatie van de arts, dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. Voor meer informatie kunt u terecht bij uw EVV.